Tisztelt Kollégák! Kedves Szülők!
A PALETTA számítástechnika versenyét azért hirdetjük meg, hogy MINDEN felső tagozatos általános iskolásnak a számítógép segítségével történő munka, alkotás örömét és sikerélményét nyújtsuk egy országos verseny formájában.
Színvonalas és izgalmas versenyzési lehetőséget kívánunk minden gyermek számára, aki érdeklődik a számítógéppel történő rajzolás és szövegszerkesztés iránt, és a számítógépet a gyakorlatban alkalmazza.
A szponzorainknak köszönhető rendkívül alacsony, minden szülő számára megfizethető részvételi díj biztosítja, hogy a PALETTA mindenki versenye lehessen!
(Mint az a kiírásban olvasható, csoportos jelentkezés esetén 1500 Ft az éves részvételi díj.)
A PALETTA számítástechnika versenyén a gyermekeknek a tanév során 6 alkalommal kell feladatokat megoldaniuk. Minden fordulónk elméleti és gyakorlati részből áll.
A gyakorlati részben tetszőleges technikával kell a versenyzőknek egy-egy munkát készíteniük, az elkészült munkát kinyomtatniuk, és azt nekünk megküldeniük. Minden alkalommal 2-2 adott feladat közül választhatja ki a versenyző azt, amelyiket el szeretné készíteni. A feladatok mindegyike az adott évszakhoz és a közelgő ünnepekhez kötődik. A versenyzőknek a feladatok megoldása közben használniuk kell ötleteiket, fantáziájukat és esztétikai érzéküket.
A tanulókra valamennyi fordulóban a korosztályukat valóban érdeklő gyakorlati feladatok várnak, ahol a feladat a megszerzett ismeretek önálló módon, gyakorlatban történő alkalmazása. Hisszük, hogy egy órarend, ballagási meghívó, iskolai rendezvényt hirdető plakát, iskolaújság borító, táborozási lehetőségről szóló reklámanyag, oklevél vagy kitűző tervezése és számítógép használatával történő kivitelezése a versenyben résztvevő tanulók számára örömteli gyakorlást és élményt nyújt.
A fordulók elméleti részében egy-egy 13+1 pontos totót kell kitölteniük a tanulóknak.
A versenyzők mind a 6 fordulóban az elméleti részre 14-14 pontot, a gyakorlati feladatra pedig 20-20 pontot kaphatnak. Így a versenyen elérhető összpontszám 204 pont.
Hisszük, hogy versenyünkkel népszerűsíthetjük a gyermekek körében a számítógéppel való szövegszerkesztést, alkotást, valamint azt, hogy feladatainkkal és a jó munkáért járó elismerő oklevéllel minden versenyzőnek örömöt okozhatunk.